Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Badania gruntu

Blog:  sundari
Data dodania: 2020-05-20
wyślij wiadomość

Odwierty zrobione, grunt zbadany. Oto wnioski z dokumentu:

"a)  Powierzchniowo zalega  warstwa  humusu o miąższości 0,3 – 0,5metra. Głębiej występują piaski   średnie   w   stanie   średnio zagęszczonym,   zawierające   w   przedziale   głębokości   1,5   – 1,8 metra pod powierzchnią terenu przewarstwienie glin piaszczystych i piasków gliniastych wstanie plastycznym.  W ich spągu, na głębokości 2,6 – 2,7 metra  pod powierzchnią terenu, nawiercono gliny pylaste w stanie plastycznym. Osady   piaszczyste   w   stanie   średnio   zagęszczonym   są   to   grunty   nośne,   nadające   się   do bezpośredniego   posadowienia   fundamentów.   Grunty   spoiste   w   stanie   plastycznym charakteryzują   się   słabszymi   parametrami   wytrzymałościowymi   oraz   odkształceniowymi   i należy je uwzględnić przy obliczeniach konstrukcyjnych i wymiarowaniu fundamentów. Zaleca się zwiększenie fundamentów i wzmocnienie ich dodatkowym zbrojeniem. Humus  należy w całości z podłoża zabudowy usunąć.

b) Aktualnie swobodne zwierciadło wody gruntowej występuje na głębokości 0,90 – 0,95 metra pod   powierzchnią   terenu.  Ulega   ono   okresowym   wahaniom   w   zależności   od   pory   roku   i wielkości opadów atmosferycznych. Ze względu na zjawisko zawilgocenia kapilarnego należy zwrócić   szczególną   uwagę   na   staranne   wykonanie   hydroizolacji   fundamentów   i   posadzki parteru.

c)Zaleca się podniesienie rzędnej powierzchni terenu wokół budynku nasypem ziemnym o około 0,3 – 0,4 metra w stosunku do powierzchni obecnej, z łagodnym spadkiem na zewnątrz budynku. Powierzchnię terenu należy podnieść w ten sposób, aby nie odbyło się to ze szkodą dla gruntów sąsiednich". 

Zatem potrzebne są większe fundamenty, więcej zbrojenia i hydroizolacji. Natomiast nie możemy podnosić gruntu zmieniając rzędną, bo geodeta robiąc mapę do celów projektowych na podstawie której robiono odwierty podał rzędną i architekt w świetle prawa musi projektować zgodnie z nią. Obawiam się, że nas zaleje na tej działce prędzej, czy później, skoro po zimie i wczesnej wiośnie bez opadów poziom wód jest tak wysoko. Rozważamy płytę fundamentową. Zastanawiam się o ile droższa będzie w porównaniu z fundamentami które musiałby powstać na naszej działce. Roboty ziemne wymagają usunięcia wody, a tam za bardzo nie ma gdzie, wąska uliczka, brak melioracji, to wszystko generuje koszty. Budynek będzie spory, boję się pęknięć, wilgoci. Płyta jest droga, ale więcej minusów nie dostrzegam. Czy ta cena będzie znacząco wyższa biorąc pod uwagę konieczność oprowadzenia wody, roboty ziemne, docieplanie, porządną hydroizolację?

10Komentarze
Data dodania: 2020-05-21 09:06:35
u nas byla robiona plyta fundamentowa z uwagi na grunty wysadzinowe, bardzo prosto jest policzyc ile wyniesie tradycyjny fundament, wystarczy obliczyc ile betonu trzeba bedzie wlac w powiekszone fundamenty, do tego zbrojenie, praca koparki, praca przy zbrojeniu law itd, my uznalismy ze biorac pod uwage te koszty lepiej jest zrobic plyte, byla gotowa w 3 dni, u nas trzeba bylo pod nia wymieniac grunt, u Was tego chyba nie trzeba bedzie robic, wyslijjcie prosbe o wycene do kilku firm, my mamy pod plyta styropian xps ktory jest drogi ale mega wytrzymaly na sciskanie , jak sobie znajde nazwe firmy co nam robila to wpisze, firma rodzinna nie zaden moloch i ludzie na poziomie, dzieki plycie moze wydalismy nieco wiecej ale zaoszczedzilismy sobie wielkich wykopow 🙂
odpowiedz
Data dodania: 2020-05-21 09:42:50
Hey. Płyta fundamentowa to doskonaly pomysl. I patrząc koszty jest to wydatek większy od fundamentów o około 5% w skali calej inwestycji. Ja tam bym sie nie przejmowal.:)
odpowiedz
Data dodania: 2020-05-21 22:02:12
Nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Koszt płyty to podwójny koszt fundamentów. I to bez szaleństw typu ogrzewanie w płycie. Zgodzę się jednak z tym, że płyta sama w sobie jest super wyborem.
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2020-05-22 08:43:17
wszystko zalezy od tego co liczysz w cenie fundamentu tradycyjnego u nas gdybysmy mieli kopac niemal na dwa metry do twardej gliny dawac szerokie zbrojone stopy fundamentowe, a potem jeszcze zamawiac pompe i miec przestoj gdyby w te gline poszedl deszcz koszty bylyby niemal takie jak plyty, nie mowiac o stresie czy bedzie padac czy nie bedzie itd. w Polsce generalnie robi sie proste fundamenty bez folii bez chudziaka pod stope bez szalunkow no to taki fundament jest tani, ale jak sobie policzysz fundament w trudnym gruncie zrobiony porzadnie i przyzwoicie to plyta wyjdzie tylko troche drozej a jest szybsza do zrobienia
odpowiedz
Odpowiedź do kendraxsbis
sundari  
Data dodania: 2020-05-21 12:47:23
Cześć :) Pod postem w grupie budowlanej na FB wszyscy polecają płytę i są zadowoleni, 2 inwestorów nawet samodzielnie (bez firmy), więc oni zaoszczędzili sporo na robociźnie. Czekam na opinię doświadczonego budowlańca (wujek ma od wielu lat profesjonalną firmę budowlaną i stawiają m.in. osiedla), dodatkowo wyślę zapytania do kilku firm i przeanalizuję możliwość zrobienia płyty bez firmy,ale z pomocą kogoś doświadczonego w temacie, bo na ten rok planujemy max stan zero, więc nam się nie spieszy. Nasza architekt powiedziała, że będzie trzeba w tej sytuacji dopłacić do projektu,bo zwiększą się koszty konstruktora. Zastanawiam się teraz nad dobrym projektem płyty i nie wiem,czy mogę zaufać temu konstruktorowi którego nie znam, czy zlecić to firmie, która ma doświadczenie w projektowaniu płyt.
odpowiedz
Data dodania: 2020-05-21 21:25:31
nam robiła firma Termico, w ogóle większość firm robiących płyty ma swoich własnych konstruktorów i my z tego skorzystaliśmy
odpowiedz
Odpowiedź do sundari
Data dodania: 2020-05-21 22:06:43
U nas grunt wyszedł podobnie, slabonosny piach i dość wysoko woda na 1.3m ppt. Zamówiliśmy płytę u Brinkmanna, jestesmy zadowoleni z wykonania, podejścia do klienta, punktualności. Ale ze wyszło tanio to nie powiem. Mieszkamy w domu od niedawna, więc nie umiem stwierdzić czy jest lepsza izolacja termiczna od podłoża niż w przypadku zwykłych fundamentów. Widzę, że nie mamy żadnych pęknięć na ścianach czy sufitach - tu duży plus.
odpowiedz
Data dodania: 2020-05-21 22:08:25
Dodam, że Brinkmann sam zaprojektował płytę, było to wliczone w cenę. My zajęliśmy się tylko organizacja koparki na dwa dni, wyznaczeniem ławic i zamówieniem zwykłego piasku, bo konieczna była wymiana gruntu na 70cm.
odpowiedz
Odpowiedź do kendraxsbis
sundari  
Data dodania: 2020-05-22 12:45:28
Chyba wolę aby płytę zaprojektował nasz konstruktor,skoro płacimy za projekt indywidualny. Poza tym są inwestorzy którzy sami robią płytę. Wiem, że to czasochłonne,ale my i tak w tym roku planujemy max stan zero a takie chociażby zbrojenie czy zagęszczanie można zrobić samemu w ramach spędzania czasu wolnego ;)
odpowiedz
sundari  
Data dodania: 2020-05-22 13:53:57
Odpowiedział nam wujek który ma firmę budowlaną od wielu lat i w różnych technologiach stawia i domy i osiedla i budynki użyteczności publicznej. Otóż w naszym przypadku wzmocnione fundamenty będą poniżej lustra wody, jeżeli chcemy robić jesienią dużo prac sami, to koszty odwodniania i pracy są nieporównywalnie większe jak gdybyśmy robili płytę, która jest bardzo prosta w zrobieniu. Wynajęcie pomp i zbiornika,bo nie mamy gdzie tej wody tam odprowadzić,to spory koszt a płytę wylewa się przecież powyżej lustra wody. Również betonu nie będzie więcej ze względu na grubość płyty, jest dużo mniej szalowania, więc koszty są głównie na stali,ale akurat o to się nie martwimy. Fundamenty sobie zrobimy pod domek na Rodzinnych Ogródkach Działkowych,tam to ma sens dla domku 30 m, ale o tym to za kilka lat...
odpowiedz
sundari
ranga - mojabudowa.pl sympatyk
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 5620
Komentarzy: 37
Obserwują: 3
On-line: 9
Wpisów: 7 Galeria zdjęć: 15
Projekt C242 DZISIEJSZY
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Wołomin
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2020 lipiec
2020 czerwiec
2020 maj
2020 marzec
2019 grudzień

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67131
Liczba wpisów: 222807
Liczba komentarzy: 903577
Liczba zdjęć: 681135
Liczba osób online: 95
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy